Gasztronómiai kísérleteimről és élményeimről dióhéjban.

Viktor konyhája

Viktor konyhája

Wokban pirított csirke kínaikelel (bok choy-al)

2016. október 09. - V1ttori0

Újra összeszedtem magam és neki álltam a rendszeres főzöcskézéseknek. A korábbi posztombeli algasalátám készítése közben összedobtam egy jellegében kínai Wok-ban készült főételt, melyhez ném kínai kelt is felhasználtam. Esténként én nagyon szeretem a hasonló gyorsan elkészítheteő, de könnyű ételeket. Íme a végeredmény:

 20161004_224518.jpg

Hozzávalók:

  • 2-3 evőkanál szójaszósz
  • 1/2 evőkanál kínai 5 fűszer keverék
  • 1 teáskanál rizsecet
  • 1 teáskanál szezámolaj
  • 2 teáskanál barna cukor
  • 300 g csirkecombfilé újnyi vastagságú csíkokra vágva
  • 1 teáskanál aprított gyömbér
  • 2-3 gerezd apróra vágott fokhagyma
  • 3 evőkanál napraforgó olaj (sütéshez)
  • kb 200 g kínai kel (bok choy) hosszú csíkokra vágva
  • 1/2 lilahagyma karikázva
  • 1 szál zöldhagyma
  • fél sárgarépa felcsíkozva
  • 1 szál snack zeller karikázva
  • 1 teáskanál őrölt fekete bors
  • 1 teáskanál őrölt fehér bors
  • chili ízlés szerint
  • só, ha még kell
  • estleg fafülgomba, stb...
  • bazsalikom ízlés szerint

 20161004_220115.jpg

Elkészítés:

  1. keverjük össze a csirkét, a fokhagymát, a gyömbért egy közepes edényben. Melegítsük fel az olajat wok-ban és süssük át a csirkét. Ha félünk attól, hogy oda kap, akkor részletekben végezzük el a procedúrát.  
  2. Tegyük a csirkéhez a sárgarépát, a kíani kelt és a többi zöldséget, pirítsuk öket együtt egy percen át nagy lángon, majd adjuk hozzá a szószokat és a maradék fűszert. Majd csökkentsük a lángot és adjunk hozzá koriandert, mert némi borsot és a zöldhagymát.

20161004_223735.jpg

Tálalás:

Én leginkább sima főtt rizzsel szeretem fogyasztani a hasonló ételeket, de természetesen rizstésztával is nagyon kellemes.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://viktorkonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr4011783615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása